چاپ کردن این صفحه

ضرورت مشارکت درنمایشگاه

علل و ضرورت برگزاری نمایشگاه

  • تغییرات روزافزون تكنیك، ظهور كالاهای جدید، متنوع بودن كالاها، عدم آشنایی مصرف‌كننده توام با رقابت شدید و نامطلوب تولید‌كنندگان و... از مهمترین علل لزوم برگزاری نمایشگاه است.
  • قطع رابطه بین خریدار و فروشنده؛ به طوری كه رابطه میان مصرف‌كننده (یا خریدار) و تولید‌كننده از بین رفته است. این مورد نیز عامل مهمی در توسعه نمایشگاه‌ها به حساب می‌آید.
  • افزایش درآمد سرانه كشورها همراه با درآمد ملی آنها، موجب بالارفتن قدرت خرید می‌گردد. از طرفی نیز بالا رفتن قدرت خرید مردم، موجب تغییر در تولید می‌شود و تولیدکنندگان نیاز به معرفی كالای خود به مصرف‌كننده دارند که این امر با نشان دادن كالا در نمایشگا‌‌ه‌ها انجام می‌گیرد.

 

مزایای برگزاری انواع نمایشگاه

  • افزایش حجم مبادلات بازرگانی خارجی
  • توسعه همكاری‌های اقتصادی
  • افزایش سطح تولید
  • ایجاد رقابت‌های سالم داخلی و بین‌المللی
  • تبادل اطلاعات و دانش فنی
  • انتقال تكنولوژی
  • توسعه و گسترش ارتباطات بین‌المللی